Z reguły z problemami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, jednakowoż zdarzają się też mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w szczególe odpowiadają za szansę wstrzymywania potrzeb fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom można nadzwyczaj ekspresowo powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niezmiernie ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najodpowiedniej każdego dnia. Wtedy wolno liczyć na w rzeczy samej imponujące efekty.
Jest szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie ćwiczenia, by były jak w najwyższym stopniu skuteczne?
Na początek rekomenduje się proste ćwiczenie, jakie bazuje na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najlepiej robić to w pozycji leżącej, a z czasami również w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najpoprawniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda oraz brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być gruntownie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a po pewnym czasie wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, powoli. Ważne jest, by nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź też dwóch serii, lecz najprawidłowiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy nieraz wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają słusznych efektów, najpoprawniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.